torsdag 26. januar 2012

Mer farging av stoff–more fabric dyeing

Som jeg skrev etter at jeg farget stoffer sist så kunne jeg fremdeles tenke meg flere brune stoffer så nå har jeg hatt ei økt til. Denne gangen brukte jeg Procion MX farger. Her er noe av utstyret kommet på plass

IMG_9374

Her begynner det og fylles opp med fargebad. Store melkekartonger er ypperlige, men enda bedre er det å bruke “Quality Street”-bokser med lokk (passer bare til farging ved forholdsvis lav temperatur. Høy temperatur deformerer boksene)

IMG_9375

IMG_9377

Ferdig farget og ute av vaskemaskinen. Brunfargene er på plass

IMG_9379IMG_9380

Det ble tid til noen grønne stoffer også

IMG_9388

Og her er sluttresultatet

IMG_9393

IMG_9394

2 kommentarer:

  1. Oi, oi, oi, så nydelige fargar! Du er jammen god altså!

    SvarSlett
  2. Hei!! Jeg skal dessverre ikke på årsmøtet!! Skal i bryllup på Geilo. En nevø skal gifte seg og jeg skal pynte bruden så der røyk det årsmøtet!! Hadde nok vurdert å reise hvis det hadde passet!! Så morsomt at du farger stoffer selv!! Jeg har gått på to kurs i Brønnøysund og har en passe dose liggende. Problemet er at jeg ikke bruker dem. Tåsen q-lag hadde kurs forrige helg med en som brukte masse selvfargede stoffer, men jeg var på jobb så jeg kunne ikke delta!! Det er hyggelig at du leser bloggen min!! Det er en diger bloggverden så det er mye å velge mellom......... Ha det gøy i Bergen!! Hilsen AnneKari:-)

    SvarSlett