tirsdag 10. januar 2012

ALQS6

Jeg har vært med på ALQS6 – Another Little Quilt Swap 6. Her har vi byttet quilter, ja, vi kunne faktisk skrive ønskeliste og si hvilke av quiltene som var med vi kunne tenke oss. Jeg for min del kunne tenke meg mange og var veldig fornøyd med den jeg fikk. Quilten heter “Trough a rainy window” og kommer fra Sheila Frankland i England.

Some months ago I participated in ALQS6 - Another Little Quilt Swap 6. We swapped quilts and I got this one from Sheila Frankland in England:

IMG_9352

Detalj.

IMG_9357

Og her er teppet jeg byttet vekk. Det ble sendt til Shawn i USA.

And here is the quilt I made. It was sent to Shawn in the USA

IMG_8754

Jeg brukte” forsvinningsplast” for å lage trådgitteret der stoffet ble skåret vekk og pyntet så med garn og perler. Her er det noen detaljer

I used water soluble stabilizer to make the netting. Beads and yarn for embellishment. Here are a few details

IMG_8758IMG_8760IMG_8761

Dette var mitt første forøk på å bruke “forsvinningsplast” og jeg hadde lyst å lage noe til meg selv også og endte opp med en quilt i helt andre farger: Her har jeg også brukt perler og garn til pynt.

This was my first attempt to use water soluble stabilizer and also I wanted to make something for me to keep. Here it is:

IMG_8902

IMG_9359IMG_9363

1 kommentar: