søndag 13. juni 2010

Mosaic quilt

Etter å ha sett endel flotte mosaikk –bilder på nettet var jeg fortapt og måtte prøve selv. Jeg kjøpte en av Tammie Bowsers bøker og programmet “Quilted Photo Deluxe 1.0”. Bra hjelpemidler, men som de fleste nye ting skal det litt prøving og feiling til… Jeg fant et bilde av en av sønnene mine som jeg syntes var egnet og satte i gang. Jeg valgte å bruke 22 forskjellige stoffer, vurderte å bruke batikkstoffer først, men endte opp med å bruke kun stoffer som jeg har farget selv. I stedet for å kutte bitene i “rimelig” størrelse valgte jeg å kutte de i 1x1 cm. Det vil si at det i utgangspunktet blir 5250 biter i dette teppet! Vel, jeg jukset litt… De mørke feltene på sidene er større stykker, men det blir noen tusen biter likevel.Det gikk fint å sette de sammen, tok bare litt lang tid…

IMG_3041

Her er bildet jeg har lagde mønsteret utfraIMG_5364 Detalj fra bildet. Rutene er kuttet 1x1 cm, men legges med litt overlapping.

IMG_3887

Foreløbig er bitene bare “limt” på plass. Det er meningen å quilte dette, må bare samle litt mot først. Ser for meg at dette ikke nødvendigvis blir en success…Vi får se hva som skjer og når det skjer…

2 kommentarer:

  1. Kjersti you did a great job and I'm sure that it will be a sucess, maybe are you planning to do a photo quilt to all your children and granchildren? :-))

    SvarSlett
  2. Fantastisk! Helt utrolig likt. Gleder meg virkelig til å se fortsettelsen.

    SvarSlett