fredag 21. mai 2010

Utfordringen 2010 – Challenge

I vår lokale quiltegruppe ”Cafe la søm” har vi en utfordring i år. Vi har tatt utgangspunkt i et teppe i en av Lise Bergene sine bøker. Svart og hvitt skulle være felles for alle blokkene, men ellers sto vi fritt til å velge hvilke farger vi ville ha på blokkene vi mottok. Jeg valgte rødt, oransje og gult i litt dempede farger. Hvor dempet de er  kan nok diskuteres, men fine ble de. Jeg er kjempefornøyd! Her er blokkene jeg hadde etter at vi byttet:

IMG_3087


De små blokkene har jeg sydd selv for å tilsette litt ”piff”. Mine quilter er stort sett firkantede og det ville jeg prøve å bryte litt med. Jeg var spent på hvordan det ville gå med ”innvendige hjørner”, men det gikk helt greit. Teppet er frihåndsquiltet med svart tråd. Her er mitt smale, høye teppe:


På baksiden er det en oversikt over hvem som har lagd hvilke blokker. Som vi sa i barndommen: "Unnskyld skrifta, men pennen er forgifta"

Dette er ikke bare et blokkbytte, vi skal også vise fram et ferdig produkt. Det skal skje i august, på vårt første møte etter sommeren. Det blir spennende...

2 kommentarer:

  1. Et skikkelig stilig resultat du har fått ut av byteblokkene.

    SvarSlett
  2. Jättefin kvilt!
    Gunilla i Sverige

    SvarSlett