tirsdag 27. desember 2011

Førjulstur til Oslo–Trip to Oslo

Før jul var jeg på tur til Oslo. Grunnen var egentlig at vi skulle på fredspriskonsert (og der var vi og hadde en hyggelig kveld med mye fin musikk). Jeg ville gjerne gjøre litt mer utav det og tok noen dager fri. Jeg spurte på norsk quiltegruppe om noen hadde tips til ting å se/gjøre i Oslo og fikk flere forslag… Jeg sjekket siden til NQF før jeg dro for å se om det var quiltelag i nærheten som skulle ha møte mens jeg var der og det var det…Jeg var med på møtet til  Tåsen Quiltelag og ble tatt vel imot. Det er et mye større lag enn jeg er vant til og på møtet var vi nok bortimot 50 stykker vil jeg tro.

IMG_9184

IMG_9185

En veldig trivelig gjeng og jeg hadde en veldig hyggelig kveld der. Denne kvelden var det utlodning (alle som leverte gevinst vant og sånt liker vi jo). Her ligger haugen med gevinster klar

IMG_9182

Oppakkingen har begynt

IMG_9188

Her er det jeg fikk i min pakke. Jeg var veldig fornøyd…

IMG_9323

Den lille pungen her var jo bare nydelig…

IMG_9328

Det var “vis og fortell” og vi fikk også vite resultatet av en konkurranse laget nettopp hadde hatt. Mange fine ting var det og det var blomster som var temaet. Se bilder her.

Kaffe og kaker manglet det heller ikke.

IMG_9183

Tusen takk til de hyggelige damene i Tåsen quiltelag!

På møtet i quiltelaget møtte jeg Eva som jeg også traff på en tidligere Oslotur og vi avtalte at vi skulle ta en tur til Bærums Verk neste dag. Som sagt så gjort og vi var innom både Lappemakeriet og forskjellige utsalg av kunsthåndverk mm

IMG_9192

IMG_9190

IMG_9191

Litt sjokalade måtte bli med hjem

IMG_9319

og så dette fine hjertet fra Galleri Tore

IMG_9331

Tiden gikk så altfor fort. Jeg kunne godt blitt lenger, men hadde flere ting på programmet denne dagen…

Anne i quilte.net hadde kontaktet meg og lurte på om jeg ville komme på besøk og selvfølgelig ville jeg det! Anne har butikken sin hjemme, over garasjen. Den er ikke stor, men er kjempekoselig og det var veldig hyggelig å få komme på besøk.

IMG_9200

Jeg skulle ikke handle mye selvfølgelig og slett ikke stoffer for det har jeg jo “nok” av fra før, men selvfølgelig kunne jeg ikke dy meg, så stoffer ble det – og jeg er veldig fornøyd… Er litt svak for batikkstoffer…

IMG_9330

Jeg har hørt om julemarkedet på Norsk folkemuseum tidligere, men har aldri vært der, men denne gangen fikk jeg sjansen

Her er det konsert med St. Hallvardguttene

IMG_9215

Det var mange boder med masse fint av håndlagde ting å kjøpe

IMG_9218IMG_9219

Det var også åpne verksteder man kunne besøke, både vevstue keramikkverksted og sølvsmie og i tillegg kunne man gå inn i forskjellige julepyntede hus fra forskjellige steder og tider. Jeg fant igjen noen barndomsminner der…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar