torsdag 26. februar 2015

T-skjorte-quilt - T-shirt Quilt

Helt siden guttene var små har jeg tatt vare på t-skjortene deres. Jeg har tenkt i mange år at det var på tide å gjøre noe med de, men det falt veldig lett å utsette det. Jeg var litt bekymret for hvordan det ville bli å jobbe med stoffer med så mye stretch. Til slutt bestemte jeg meg for at eldstemann skulle få teppet sitt til 30 års-dagen så da var det bare å sette i gang. På baksiden strøk jeg et slags stretchstoff med lim på (husker ikke navnet på det) og det fungerte bra. Jeg quiltet det på longarm-maskinen min.

I made this t-shirt quilt for one of my boys when he was thirty. I collected his t-shirts from when he was a little boy and until he moved away from home. I quilted it on my longarm machine.

IMG_0579

Det var et puslespill underveis

IMG_0483

2 kommentarer:

  1. Så tøff Kjersti, dette må jo være midt i blinken!

    SvarSlett
  2. Så stilig!! Så langtenkt du er!! :)

    SvarSlett