mandag 17. desember 2012

Såpe–Soap making

For endel år siden lagde jeg mye såpe. Jeg brukte transparent såpebase og tilsatte farge og duft. Jeg har hatt noen kilo såpebase liggende siden den gang og fant ut at det var å tide å ta det fram igjen.

Some years ago I made quite a lot of soap. I still had more soap base left and wanted to use it for making more soaps and below is the finished result

Jeg brukte melkekartonger og plastbokser til former

IMG_5371

Såpene har stivnet og er ute av formene

IMG_5373

Stenger av hvit såpe er puttet i melkekartonger og såpe er fylt på.

IMG_5375

Det samme i en plastboks

IMG_5378

I stedet for stenger har jeg formet en spiral av hvit såpe

IMG_5380

Forskjellig “sopihop” av såpe er lagt oppi en kartong og såperester i forskjellige farger er fylt på

IMG_5382

Såpe i to farger

IMG_5384

Et knippe ferdige såper

IMG_5385

Jeg brukte bl.a. disse duftene: sitrongress, appelsin lavendel og eukalyptus

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar